Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Roro!
    för alla svenska nationella gymnasieprogram ingår det i behörighet att ha i sitt slutbetyg från grundskolan - godkänt betyg i matematik. Att det är en kommunal eller en fristående gymnasieskola man vill komma in på spelar i detta fallet ingen roll. Var god läs information på gymnasieguiden.se/informeras/behoerighet-att-soeka-till-gymnasiet-gymnasiebehoerighet

    Med F i matematik är man behörig till IM: introduktionsprogrammen.
    IM kan finnas både på kommunala och på fristående gymnasieskolor. Se information om IM-programmen:
    - Yrkesintroduktion
    - Programinriktat val
    - Individuellt alternativ