hanna
    Jag lät min syv på min grundskola prata mig (samt att jag var livrädd till att gå på en skola utan någon jag känner) in till att byta från IB till Samhäll inriktning Europa och världen. Jag fick mitt antagningsbrev för någon vecka sen. (den 26/6) men jag kommer på nu att jag vill inte gå samhäll, jag vill gå IB! Jag är dock inte reserv på IB och vill söka om, men förstår inte hur jag ska göra det utan att förlora den platsen jag har nu. Vill söka in på IB igen men vill samtidigt inte förlora min plats i samhäll och riskera att inte börja gymnasiet alls i höst! Hur ska jag göra detta då jag måste skicka in senast den 23 juli ifall jag tackar nej till mitt första val. Har panik och vill desperat byta!!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag tycker först du kontaktar din Gymnasieantagning och frågar om det just nu är kö till den skola/IB-program du vill börja - om det finns platser kvar så får du fundera över om det är värt att riskera ett byte. Alternativet är att du accepterar den plats du har och själv kontaktar skolan/IB-programmet vid skolstart och kollar plats och villkor för antagning direkt. /Lena, Syv