Malin
    Hej! Jag undrar om det är samma saker/lär sig likadant beroende om man väljer en fri skola eller kommunal. Att man liksom kan jämföra sig med dem som går en linje på en kommunal skola om jag tex går på en friskola. För jag vet två skolor jag skulle kunna vilja gå på och den ena är kommunal och den andra är en friskola. Men finns det några större skillnader?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är i praktiken inte så stora skillnader mellan en friskola och en kommunal skola - det ställs i stort sett samma krav på båda skolformerna. Det är ägandet som är den stora skillnaden. Däremot kan det vara viktigt att kolla om de friskolor du är intresserad av är nyöppnade, om de har elevunderlag så det inte riskerar att stänga mitt i din utbildning. Det kan hända när konkurrensen är stor om eleverna. /Lena, Syv