Malin
    Hej! Vad gör man om man kompletterar en yrkesförberedande utbildning så man får högskolegrunden. Hur går det till? Går man längre på gymnasiet då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, alla yrkesprogram ska inom de tre ordinarie år du går på gymnasiet kunna erbjuda dig högskoleförberedande kurser - det ska alltså inte ta längre tid. Du kommer kunna välja kurser inom programfördjupningar eller de Individuella valkurser som skolan erbjuder. De kurser som du behöver lägga till och som gör dig högskoleförberedd är Svenska 2+3 och Engelska 6. /Lena, Syv