Johan

    Är det så att om man kompletterar en kurs för att få meritpoäng så räknas inte btyget in i ditt meritvärde men om man läser kursen unnder ordinarie gymnasieprogram så räknas den?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Johan!
    För nuvarande gymnasieelever och för de som på komvux läser mot examensbevis gäller följande: betyg i kurser som ger meritpoäng räknas in i jämförelsetalet och på så sätt får man mer eller mindre höjning av meritvärde, beroende på hur högt betyg man fick i en kurs som ger meritpoäng. Man vinner alltså på att ha så högt betyg även i de kurser som ger meritpoäng. Mer information finns på gymnasieGuiden.se/merit

    Liselotte