Helena
    Om man ska gå EK NIU och inte kan läsa Naturkunskap 2 inom ramen för programmet utan måste komplettera med det efteråt, hur gör man då? Läser in det på Komvux? Vad förlorar man på detta, får man då söka till universitet/högskola i en annan kvotgrupp med färre antal platser?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, det är precis så som du skriver i din fråga: om du kompletterar efter det att du tog examensbevis - vilket man kan göra på komvux, prövas du i BII gruppen som har färre antal platser per sökande.

    gör högskoleprovet och du kommer även att prövas i HP urvalsgruppen.