Rebecca

    Hej! Jag funderar på att läsa pol-kand efter gymnasiet, men har inte matte 3. Vissa pol-kand utbildningar har jag dock sett att det räcker med 2b (som jag har) så länge man inte väljer nationalekonomi eller statistik, eftersom man måste ha matte 3 då. Så min fråga är: går det att läsa matte 3 samtidigt som första terminen på universitetet eller liknande, ifall att man skulle vilja välja någon av ekonomigrenarna senare? Hoppas jag är tydlig

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecca, det brukar vara möjligt att komplettera med vissa kurser t.ex matte 3 i följande fall: om du kan bli antagen till programmet med endast matte 2 och om det inom programmet finns sedan valmöjligheter som ej kräver matte 3 (detta i fall du inte kompletterar med matte 3). Men du får också gärna söka svar hos studievägledare på de programmen som du är intresserad av.