Camilla
    Jag har läst sociala omsorgsprogrammet på högskola, 120 p, mellan åren 1999-2002. Det gav en fil. kand i socialt arbete med inriktning äldre och handikappomsorg. Då utbildningen inte efterfrågas längre känner jag en brist i att jag inte har socionomexamen. Kan jag komplettera så att jag kan få en legitimation?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Camilla,
    jag tror du behöver Komma in på Socionomprogrammet genom konkurrens om utbildningsplats; sedan när du är Antagen kan du ansöka om tillgodoräknande av tidigare utbildning. Hur mycket som blir tillgodoräknat, är svårt att på förhand veta... men du ska förhoppningsvis kunna hoppa över vissa delar i socionomutbildningen.
    Kontkta annars studievägledningen på de lärosätena där socionomutbildning ges.
    Så vitt vi på Fråga SYV vet, så kan man inte få socionomexamen på ngt. annat sätt än genom studier på socionomprogrammet.

    Hälsningar
    D: