Elin

    Hej! Jag har tänkt söka civilingenjör i bioteknik eller medicinteknik i Lund till hösten och har 21,77 i merit. Jag har gått basår via ett universitet så jag har förstått att jag är med i BII-gruppen. Antagningsgränsen var 21,45 resp 21,48 i höstas på programmen och jag undrar om jag kan förvänta mig att bli antagen eller om jag ska överväga att plugga upp några betyg för att vara helt säker. Sedan undrar jag om jag fortfarande är med i BII om jag kompletterar via komvux.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin, ingen kan vara säker på hur antagningsgränserna kommer "bete sig", så det är inte fel att försöka höja sitt meritvärde om man kan.

    ang.komplettering - du har redan kompletterat med att läsa basåret. Så, om du gör ännu en till komplettering eller inte, kommer inte det påverka din placering i BII, alltså att du prövas just i BII och inte i BI.