Stina
    Jag har ett samlat betygsdokument från en Hotell- och Restaurangutbildning jag gjorde för några år sedan, men jag saknar 150p för en full utbildning. Är det möjligt att komplettera för en full utbildning genom att läsa Engelska B och C parallellt? Och får jag då behörighet för Universitet- eller Högskolestudier trots att jag saknar hörnstenar i utbildningsplanen genom att välja till andra kurser än de som var planerade till HR-utbildningen?

    Går det även att läsa Engelska B och C samtidigt eller måste de läsas B före C? Mina språkkunskaper är det inget fel på så jag ser inget hinder i mig själv.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa är nog att du kontaktar ditt lokala Komvux och reder ut vad du exakt behöver - jag har svårt att bedöma det utan att se ditt betyg. Ofta måste man läsa kurserna efter varandra eftersom de bygger på varandra - det kan ditt Komvux säkert svara på. /Lena, Syv