Anonym
    Hej,
    Jag håller för närvarande på att läsa upp Matte 3b på Komvux för behörighet, men blir inte färdig förens i maj... Jag har sökt nu till hösten men är orolig för att det kanske inte går att komplettera efter 15 april? Hittar inga bestämda deadline datum och vet inte heller hur jag skickar in min komplettering sedan när jag är färdig med kursen? Någon som kan hjälpa mig med detta?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, information om datum för ansökningsprocess vid anmälan till svenska högskoleutbildningar finns på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum - och det datumet för komplettering med betyg som fanns förut var den 21 juni 2021 men nu har den pga covid-19 flyttats fram till 5 juli 2021. Läs om det på uhr.se/om-uhr/nyheter/2021/sista-kompletteringsdag-for-gymnasiebetyg-forlangs-till-5-juli

    OBS! Ansökan måste göras senast 15 april 2021 och komplettera bör man sedan så fort som möjligt! Du bör kunna ladda upp dina betyg när du är inloggad på www.antagning.se på "Mina sidor", som är din egen plats på hemsidan. Om du inte hittar hur du laddar upp betygen, kontakta Antagning.se - du kan t.ex ringa tel.nr 0771-550720 tel.tid på vardagar kl.9-16.