Hej Mahdy,
    vid en prövning visar man sina kunskaper i hela kursen, läs gärna på https://www.fragasyv.se/info/provning

    Komplettering
    Med "komplettering" kan man mena olika saker.

    -- Man kan t.ex komplettera med nya kurser, efter gymnasiet, för att få grundläggande- och/eller särskild behörighet till en eftergymnasial utbildning eller "konkurrenskomplettera"=höja sitt meritvärde.
    -- Men annars så kan man också mena att innan betyget sätts tillåter läraren att eleven gör extrauppgifter som förhoppningsvis leder till högre betyg.