David
    Hej, jag har en fråga angående kompletteringar, om ett universitetsprogram kräver Matematik 3 och man har en yrkesförberedande gymnasieexamen som innehåller Matematik 1 med 19 i snitt, och har en IB högskoleförberedande gymnasieexamen som innehåller Matematik 3 med 17.14 i snitt, beräknar man ens konkurrensvärde på följande vis?

    ((2500*19)+(200*17.14))/2700 = 18.86

    Jag frågar bara för att det är inte en vanlig komplettering där man har en gymnasieexamen och enskilda kurser efter, utan att man skulle ta Matematik 3 från den andra gymnasieexamen.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej David,
    det är en ovanlig fråga. Bäst att du kontaktar Antagning.se - eftersom det är deras tolkning av reglerna som gäller, oavsett vad vi eller någon annan säger.
    Så, mitt råd är att du får svar från Antagning.se direkt. Kontaktvägar till Antagning.se - man kan chatta, maila eller ringa till dem - finns på antagning.se/sv/fragor-och-kontakt/#humany-antagningen=/contact;
    Vänliga hälsningar
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare