Van Anh

    Hej, jag studerar nu på yrkespaket på gymnasiet nu. Jag söka en kockutbildning på komvux som startar på hösten och krav för antagning är svenska grund. Men jag har problem med min betyg/ katalog. Min gamla skola har inte skickat betyget till hem hos mig och de har inte papperet/ dokumentet i skola heller. I min nya skolan som jag studerar nu, bara lärare på expeditionen som kan skriver ut betyget/ katalog, men hon är sjuk nu. Och idag är sista dag för ansökning. Kan jag ansöka utan betyg/ dokument nu och skicka in betyget senare ( innan sista kompleteringsdag)?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Sista Kompletteringsdag heter just "sista kompletteringsdag" för att det är sista dagen för att Komplettera sin ansökan. Så, utan att veta exakt vilken utbildning (t.ex i vilken kommun) du söker så vågar jag svara JA, det borde gå bra att du ansöker nu och kompletterar din ansökan senare, så fort du kan men senast under sista dagen för komplettering. :) Lycka till med din ansökan!