Ronja

    När jag slutade gymnasiet gick jag ut med ofullständig examen. Saknade några obligatoriska kurser. Istället för att få F strök de kurserna så jag har läst de på nytt på komvux. På antagning.se står det "VUXEH - Komvux högskoleförberedande examen" med 13% komvux betyg. Vilken urvalskategori hamnar jag då i? Tack på förhand!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ronja,
    enligt hur vi på FRåGA SYV tolkar reglerna, så kommer du prövas i BII, kompletteringsgruppen. Detta pga du har färre än 2/3 delar av kurserna från komvux och med det blir hela ditt examensbevis från komvux - en Komplettering. därför prövas du endast i kompletteringsgruppen (BII).
    Hälsningar
    D: