Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    på grundskolenivå har man rätt att läsa i vilken kommun som helst, men på gymnasial nivå läser man antingen på komvux i den kommunen där man är folkbokförd eller Om komvux i den egna kommunen Köper utbildningsplats för dig i en annan kommun, det är i så fall endast i det fallet som man på gymnasial nivå kan läsa i en annan kommun.
    De som är folkbokförda i Tyresö och som vill läsa på gymnasial nivå hänvisas till c3l/vuxenutbildningen-i-tyreso/c3l---tyreso-komvux

    Studie- och yrkesvägledare