J
    Hej.

    Har en fråga angående komvux kurser som undervisar helt på engelska istället för svenska.
    Vet att de finns skolar som undervisar på engelska tex grundskolor,Gymnasium och universitet men hur är de med Komvux?
    Svenska är mitt första språk och är född och har bott i Sverige hela mitt liv men har alltid haft väldigt enkelt att förstå och läsa Engelska, läser alltid engelska böcker även om dom finns på svenska samma inom film och tv.

    MVH

    JL

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Det är en intressant och viktig fråga du ställer.
    Tyvärr så känner inte vi på fråga SYV någon komvux där man kan få undervisning på eng mer än i just kurser i engelska.
    Vi ska söka info om det och återkommer om vi hittar ngt och jag ber dig tipsa oss om du själv hittar info.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare