Hej Nillan,
    om man konkurrenshöjer sina betyg - prövas man med det lägre meritvärde (utan kompletteringar) i BI, direktgruppen; och samtidigt i BII - men kompletteringar /med det högre meritvärdet/.
    Även om man kompletterar med ett betyg - så prövas man med kompletteringen i BII-urvalsgruppen, för man har ju då Kompletterat. Men om man även utan kompletteringar var behörig, prövas man - helt bortsett från alla kompletteringar - i BI-urvalsgruppen med det meritvärde man hade innan började komplettera.

    Bästa hälsningar

    ANNA