Felice
    Är det fortfarande lov att konkurrenskomplettera enskilda betyg i ett slutbetyg från 2001 efter sista juni 2016?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Om man är behörig, kan man konkurrenskomplettera för att försöka få upp Meritvärde - hur mycket som helst när som helst. Man prövas då både i BI och BII urvalsgrupper.

    BI - med betyg som inte har kompletterats;
    och
    BII - med det betyg som man har kompletterat med.

    Då är man med i en extra urvalsgrupp vilket kan var fördelaktigt - om man prövas i ännu en urvalsgrupp, har man en extra chans att få plats.

    Med vänlig hälsning
    Mikael