Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    på VO läser man inte Moderna språk, de ingår inte i studieplaneringen, se på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/VO.pdf

    I fall man väljer att läsa Moderna språk inom Individuellt val /och skola har möjlighet att ordna det, vilket inte alls är säkert/ - avsäger man sig möjlighet att få behörighet att söka till högskolan direkt efter gymnasiet, då det inte kommer att finnas utrymme att läsa Svenska 3 och Engelska 6.
    Det är så att man normalt sett INTE LÄSER MODERNA SPRÅK PÅ VO.
    Du frågar efter konsekvenserna - att inte läsa Moderna språk och de ingår inte och läses inte på det programmet, så det blir inga negativa konsekvenser, du får ut din Gymnasieexamen om du uppfyller kraven för den utan att ha läst Moderna språk.

    Vänligen
    Julia SYV