Annie
    Hej, finns det någon möjlighet att träffa en studievägledare, prata med över telefon eller chatta med? Jag har väldigt många frågor som jag behöver ha svar på.
    Tack på förhand, Annie

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vi har ingen telefonservice dessvärre men det går bra att ställa dina frågor via mejl så gör jag vad jag kan för att svara. Gäller det gymnasiefrågor så är det bra om jag vet vilket län/kommun det gäller för att kunna hänvisa korrekt om jag behöver göra det. Gäller det högskolefrågor så kan denna sida vara användbar https://www.antagning.se/se/start.

    Jag kan även svara övergripande på frågor som gäller eftergymnasiala studier.

    Komvux-frågor kan du alltid vända dig till Syven på ditt lokala Komvux i hemkommunen med.

    Du brukar även kunna gå tillbaka till din Syv på gymnasiet om ni har haft kontakt förut.

    Hoppas något alternativ funkar! /Lena, Syv