Mariam
    Jag tänker bo utomlands och vill fortsätta plugga så därför vill jag läsa distans naturvetenskap och jag vet inte hur man söker.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Mariam!

    Du har glömt att skriva om det är på gymnasial nivå eller på eftergymnasial nivå du vill läsa naturvetenskap.

    Jag ser att du är 16 år nu. Undrar om du läser åk1 på gymnasiet nu? Kommer du flytta utomlands under gymnasietiden?

    På distans finns det http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/korr-onlinegymnasium på gymnasial nivå, där de även erbjuder naturvetenskapsprogrammet.

    På högskolenivå kan man läsa på högskola eller på yrkeshögskola. Alla högskoleutbildningar finns på www.studera.nu och alla yrkeshögskoleutbildningar hittar du på www.yhguiden.se

    I utbildningens presentationen finns det uppgifter om hur man söker. Hittar man inte den info, kontaktar man utbildningsansvariga och frågar.

    Med vänlig hälsning
    Mikael