Moa

    Hej! Behöver man ha läst matte 3b för att kunna söka in på de olika statsvetenskapsprogrammen på Stockholmsuniversitet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Moa,

    jag råder dig se noga på Behörighetskraven på alla de utbildningar som du är intresserad av. Behörighetskraven kan förändras.
    Det här programmet vid namn "Kandidatprogram i statsvetenskap med offentlig politik och organisation" och det här programmet vid namn "Politices kandidatprogram i nationalekonomi och statsvetenskap" båda kräver (i alla fall som behörighetskraven ser ut idag) godkänt betyg i matematik 3 (3b eller 3c).

    Kandidatprogram i statsvetenskap med offentlig och det här programmet -
    Skaffa sig godkänt betyg i matte 3 är, dock, alltid bra: om inte den kursen krävs till en viss högskoleutbildning., får du +0.5 meritpoäng; och, för övrigt, är det alltid bra att kunna mer matte!
    Hälsningar
    Mikael