Kimia
    För att komma in på högskolan.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia, jag är inte säker på att jag förstår din fråga.
    Vård/omsorgsprogrammet är ett yrkesförberedande program och om man vill gå på högskolan direkt efter VO bör man lägga till Engelska 6 och Svenska /eller Svenska som andra språk/ 3 - och ha minst godkänt betyg i dem samt uppfylla krav för Gymnasieexamen.

    Vilka distanskurser menar du? Har du fått besked att det ingår distanskurserna i din utbildning? Du kan även vända dig till en Studie- & yrkesvägledare på den skolan där du går, som känner till upplägget och kan kanske bättre svara på just din fråga.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare