Yosef

    Hej! jag har en fråga om krävs för att ansöka Yrkeshögskola. Jag ska ansöka på Motion Creative utbildning på engelska språk eftersom jag inte kan svenksa och det tar mycket tid att klara sva 2 eller 3 och krävs för att ansöka den här utbildning: Film- och interaktiv ljudproduktion, 100p Fotografisk bild 1, 100p Film- och tv-produktion 1, 100p Animation 1, 100p Engelska 5 Matte 1a ,b ,c Jag har pluggat dem ämnen på Komvux och jag är klart. Men jag saknar gymnasieutbildning från mitt hemland och från Svergie. Då får jag att ansöka Yrkeshögskola eller jag måste ha gymnasieutbildning?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Yosef, yrkeshögskoleutbildningar kan ta in obehöriga. Därför kan alla söka och har viss chans att komma in. Mitt förslag är att du söker till alla de yrkeshögskoleutbildningar som du vill komma in på och vi hoppas du kommer in i alla fall på någon av dem. Om inte, läser du sedan mer inom kommande "fullständig gymnasiekompetens" och söker nästa gång!
    Vänligen
    Julia