Nabila
    Hej!

    Jag vill söka ett elevstipendium med mina betyg från åk 9.

    1. Måste man ha godkänt i alla ämnen för att få ett beviljat stipendium? Det enda ämnet jag fick underkänt i är idrott.

    2. Hur mycket kan man få i stipendium?

    3. Vart kan man få blankett för att söka ett elevstipendium?
    • Anna : Vilket elevstipendium vill du söka? Du får länka till webbplatsen där du hittade info, så får vi se om det finns någon blankett där eller om vilka krav som ställs för att kunna söka just det stipendium. Några generella "elevstipendium" som alla elever kan söka känner vi inte till.

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hejsan, se information på stockholms-stad/organisation/ovriga-verksamheter/stiftelser Jag tror att eleven måste vara folkbokförd i Stockholms stad eller i alla fall gå i skola som ligger i Stockholm, för att de stipendier delas ju ut av Stockholms stad (men se vidare på webbsidan eller kontakta de som jobbar med den frågan - det finns tel.nummer och epostadress på sidan, länk ovan).