Matilda
    Hej. Jag tror jag vill bli reseledare när min utbildning är slut. Jag går hotell och turism programmet nu och undrar om någon vet vad det finns för krav på reseledare? Hur går man till väga om man skulle vilja jobba på ett resebolag som tex Ving eller Apollo? Har man större chans att få jobb om man läser flera språk? Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, språk är ofta en merit inom många yrken - så läs gärna det språk du får. Reseledare utbildas oftast på plats av olika charterbolag. Du kan gå in på de olika resebolagens hemsidor - där står det oftast vilka tjänster som söks och vad som krävs. Så här står det på Ving t.ex http://www.kth.se/utbildning/program/hogskoleingenjor

    /Lena, Syv