Milla SYV på FrågaSYV

    hej Alice,

    kika gärna på avsnitt UTBILDNING på framtid.se/yrke/kriminaltekniker

    och ang. olika yrken inom polisen, så är det svårt att lista just alla yrken, men många exempel finns på www.framtid.se - de flesta yrken inom polisen är Olika Arbetsuppgifter som Poliser har med en vidareutbildning som erbjuds endast för verksamma poliser (alltså, den bästa vägen in till olika polis-yrken är via polisutbildningen).

    ... kika gärna på framtid.se/yrke/polisyrken

    men börja gärna med att kika på: Polis
    och sedan kanske på Brottsplatsunderskökare

    Yrket Civilutredare "står ut" pga man är då inte utbildad polis, utan har en annan (ofta akademisk, 3-årig, som kortast, högskoleutbildning).

    Studie- och yrkesvägledare