Tilia
    Hej! Min största dröm är att bli kriminaltekniker. Däremot har jag adhd och kan inte gå Polishögskolan. Jag har gått Sam beteende på gymnasiet. Hur går jag till väga för att bli kriminaltekniker utan polisiär bakgrund?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Tilia, du kan utbilda dig till kemist eller till biolog.Och sedan söka få anställning vid en forensisk sektion inom Polismyndigheten. De anställda vid forensisk sektion inom Polismydigheten kan få möjlighet att genomgå utbildning till Kriminaltekniker >>.