Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    för att jobba inom de så kallade "domstolsyrken" bör man, i Sverige, ha juristexamen, alltså läsa på juristprogrammet. Att kriminologer skulle jobba "i domstol" känner jag inte till.
    Är man intresserad av kriminologi kan man försöka hitta någon eller några kurser som går att läsa antingen på sommaren eller vid sidan av sitt heltidsprogram (jag förstår det som så att personen som frågan gäller, inte vill avstå från att läsa på en heltidsutbildning som du kom in på men som ej har med juridiska frågor eller kriminologi att göra).
    Kika gärna på följande distanskurser:
    miun.se/utbildning/kurser/undervisning-och-manniskors-beteende/kriminologi/kriminologi-gr-a-introduktion-till-kriminologi
    miun.se/utbildning/kurser/undervisning-och-manniskors-beteende/kriminologi/kriminologi-gr-a-kriminologi
    hig.se/4.12fae2dd1280959bf1c80002450.html?identifier=KRG001