Kavin
    Har kriminologi kurserna vårantagning?
    Vad är skillnaden mellan kriminologiprogrammet och kursen? Får man samma examen? Har man lika stor möjlighet sen att få ett jobb om man går kursen än programmet?
    Har man större chans att komma in i programmet om man går kursen?
    Om jag väljer att inte gå kursen men bestämmer mig för att söka till programmet, ska jag göra något speciellt t.ex. Plugga upp betygen för att ändra på mina meriter eller något sådant? Ska man t.ex plugga på konvux eller göra hp?
    Om jag bestämmer mig för att läsa kriminologi kurserna 1,2 och 3, vilka andra kurser ska jag läsa för att få samma innehåll som man skulle få i kriminologi programmet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Utbud av högskoleutbildningar med start våren 2018 blir klart till 15 sept., när Ansökningsperioden börjar.

    Det är bekvämare att läsa ett program där man har platsgaranti på nästa kurs; om du behöver läsa upp dina betyg beror på vilka betyg du nu har.

    Och vilka andra kurser,förutom kriminologi, som du kan ta in i kandidatexamen, bestämmer varje lärosäte självt: prata med studievägledare på den skolan där du vill ta ut din kandidatexamen -är mitt råd till dig.