Belle

    abc

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan, vi fick nu svar från Kungsmadsgymnasiet >> om att det

    För Hantverkprogrammet stylist hade antagna mellan 177,5 – 275,0 betygspoäng
    och
    För HV frisör hade antagna mellan 222,5 till 302,5 betygspoäng.
    Det räckte alltså förra året att ha 177.5 för att kunna komma in på Stylist på  Kungsmadsgymn. just hösten 2016.

    Skillnaden mellan mitt svar och Annas svar som du fick innan måste bero på att det görs Antagning först... och då var lägsta antagningspoäng som gav plats 190 betygspoäng, men att det sedan någon som lämnar Återbud, säger Nej till sin plats - och då kommer elever från reserv. Så jag tror det blev så att den som kom från Reserv sist av alla hade 177.5 - så måste det ha gått till. :)