Philip

    FInns det kurser att gå för att repetera matematik? Jag vill söka in på en yrkesutbilning som kräver matematik 2 för att vara behörig, men jag kommer inte ihåg någon matte alls från Matematik 1B. Oklart om jag kommer ihåg något från högstadiet. Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    www.matteboken.se är en bra sida där kurser är upplagda för repetition och självstudier.
    Du kan fråga på komvux i den kommunen där du är folkbokförd om de skulle kunna ta in dig på någon mattekurs, men det är oftast högre kurser som du ännu inte har läst som du skulle kunna komma in på, på komvux. Om du t.ex har godkänt betyg i matematik 2, så kan komvux ta in dig på matematik 3. komvux har tyvärr ofta ej möjlighet (resurser) att ge plats för att repetera, utan hänvisar till självstudier i så fall.
    Kika också på info på mattecentrum.se och ställ frågan i deras forum "pluggakuten".