Hej Björn,
    om Engelska B krävs för Särskild (alltså inte för grundläggande) behörighet, då måste du antingen ha godkänt betyg i den gamla kursen Engelska B eller i en ny, motsvarande kurs, Engelska 6.
    Om din fråga gäller Grundläggande (och inte särskild behörighet) då måste den utredas. Grundläggande behörighet kan man få på många olika sätt. Vänd dig till SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd.