Elev
    Hej
    Jag är folkbokförd i en kommun som tyvärr inte erbjuder några kurser och jag saknar 50 poäng annars riskerar att jag kan inte få min examen. Idag ansökte jag till en annan kommun och de ber mig att först måste ansöka i min hemkommun om jag får läsa kursen i en annan skolan.
    Har jag rätt att läsa en kurs i en annan plats ? Om nej så vad måste jag göra?
    MVH

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Komvux i din hemkommun måste erbjuda dig Någon kurs så att du kan ta ut examensbevis men det behöver inte vara just den kursen som du vill läsa. Prata med syv på komvux i din hemkommun.