Hej Anders; lärare som undervisar i Engelska 5 får själv bestämma vilka böcker och annan kursmaterial som används. Det finns många olika text- och läroböcker som kan användas inom kurser Engelska 5.
    Du kan t.ex besöka ett bibliotek och fråga bibliotekarier om de kan låna ut en eller flera böcker som kan passa till den kursen.

    Exempel på vilka läroböcker som kan användas i kursen Engelska 5 kan du även se på novo.hermods.se/kurslitteratur där just nu visas för Eng5 följande böcker:

    • Blueprint A Version 2.0 ISBN:9789147080564
    • Modern engelsk grammatik ISBN: 9789147020881
    • Välj en av följande: Blueprint A Version 2.0 uppl 2 Onlinebok E-läromedel ISBN:9789147907496 eller Blueprint A Version 2.0: Allt-i-ett bok ISBN: 9789147080557.
    I kursen ingår även läsning av en valfri roman av en engelskspråkig författare.