Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emil,

    kan tyvärr inte säga någonting om vilket betyg du får. SYV-ar sätter inte betyg och har inte kompetens i betygssättningen. Det bästa rådet jag kan ge dig är att du pratar med din lärare i spanska.
    Lycka till!
    FRåGA SYV håller tummarna för dig!
    P.S: Allmän information om betygssättning inom gymnasieskolan finner du på Skolverkets webbplats. Hur allmän information tolkas är ytterst upp till rektorn på skolan. Du kan annars kontakta skolverket, 08-52733200 men jag tror tyvärr inte att du får något konkret svar (på den frågan du ställer här nu) av Skolverket, som endast ger mycket allmän information och hänvisar till styrdokument som många ggr är mycket "allmänt-skrivna" och texter om regler behöver tolkas. Tolkningsföreträde på varje enskild skola är det, i praktiken, rektorn som har.