Kimia
    Behörighet till laboratorieingenjör?.Och andra yrken inom laboratorium & behörighet till de?.
    Jag vill veta vilka av yrkena som är sociala inom ett laboratorium.Alltså BMA & laboratorieingenjör.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, läs på http://www.framtid.se/profession/laboratorieingenjor-inom-kemiomradet/ och laboratorieingenjör är inte ett yrke utan ett samlingsnamn för att man kan vara ingenjör inom många olika områden och behörighet till alla de olika utbildningar är också olika men det som är gemensamt i alla de behörigheter är lägst matematik 3, helst 4 och i fall matte 4 inte krävs för behörighet, ger den meritpoäng. En bra sida för den som vill bli ingenjör är www.ingenjorsvagen.se och jag hänvisar dig till kontakt där på sidan. Fråga experter på området som dagligen jobbar just med ingenjörsyrkena. Vi på fragasyv har bred kunskap men ej är experter på just ingenjörsyrkena. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    • : Vill bara veta vilka yrke inom ett laboratorium som är sociala jobb.Mvh