Mona
    Vad måste jag lägga till för kurs för att bli en psykiatriker om jag går i linjen ekonomi juridik ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Psykiatriker>> är i grunden läkare. För behörighet till läkarprogrammet behöver du godkända betyg i Fysik 2, Kemi 2, Biologi 2 och Matte 4.

    Man läser vanligtvis inte fysik, kemi eller biologi på ekonomiprogrammet och i matte läser man på inriktningen Juridik upp till matte 2.

    Välj läsa matte 3&4. Fråga på din gymnasieskola om du kan läsa ex kemi 1 eller biologi 1. Du behöver också komplettera efter gymnasiet ...

    Studie- och yrkesvägledare