Mirre
    Hej! Jag var dum nog antaligen att bara söka till ett gymnasium.
    Självklart kan jag väl gå till syv och lägga till ett val, antar jag.
    Nu är det så att det endast var cirka 7 sökande med behörighet till just det programmet på det gymnasiet, och cirka 3 icke behöriga.
    Cirka 20 stycken var behöriga men hade det som andra val.
    Nu är det så att jag undrar om det programmet inte kommer bli nu i höst på grund av så få sökande? det fanns cirka 30-40 platser.
    Tack på förhand.

    1 Svar

    Per-Anders SYV på Friskolan Asken
    Hej!
    Risken finns ju att programmet inte startar till hösten om det är få sökande. Det vanliga är att man har en omvalsperiod i april-maj någon gång och då har du säkert hunnit få besked om hur det blir med programmet du sökt. Startar det inte har du ju möjlighet att söka om till helt andra skolor och program. Tala med din Studie-och yrkesvägledare som säkert har koll på när omvalsperioden är.