Liker

    Hej! Jag kommer att avsluta gymnasiet med ungefär 18.8+2,5 (21.3) merit (naturvetenskapsorgrammet). Men för antagning på läkarprogrammet brukar det ligga runt 21.7 i exempelvis göteborg. Jag undrar ifall jag kommer att ha en chans att ta mig in med 21.3, även då antagningen brukar ligga på 21.7? Att jag kommer in som reserv på något sätt? Känner någon till om det är möjligt/ifall det skett tidigare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Aziz,
    försök höja ditt meritvärde och gör högskoleprovet. Hur högt antagningsgränsen hamnar i framtiden är det ingen som vet. Från reserv kommer man om tillräckligt många antagna tackar Nej till sina platser; det går, på förhand, inte att veta hur det blir med den saken.

    Studie- och yrkesvägledare