Hussaina
    Hejsan! Det är så att jag sökte till läkarprogrammet i hela Sverige men fick inte en plats. Så till nästa termin funderar jag på att söka till Danmark, och jag har sökt runt på nätet men inte fått ett ordentligt svar på hur det funkar. Så jag undrade om ni kunde hjälpa mig att klarlägga hur antagningskraven och antagningen går till i Danmark?

    Tack på förhand!
    Hussaina

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Tyvärr kan vi på frågasyv inte hjälpa dig med det. Det beror på att det varierar stort från land till land / skola till skola.

    Om du vet vilken skola som du vill börja på, så är mitt tips att du kontaktar den specifika skolan ang antagningskrav.

    Vänliga hälsningar

    Melina, studie- och yrkesvägledare