Mevlut
    Hej!

    Jag undrar om man har matematik på läkarprogrammet, och isåfall brukar det komma matematik på tentorna eller är der bara fakta som testas?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mevlut!

    Så vitt vi vet, så läser man inte matematik på läkarprogrammet utan man måste ha tillräckliga kunskaper i matematik för att kunna lära sig de ämnena som man läser på läkarprogrammet (t.ex inom Fakmakologi är det en hel del beräkningar som man måste kunna förstå sig på). Därför krävs det lägst godkänt betyg i gymnasial kurs Matematik 4 - för att bli behörig till Läkarprogrammet.

    Jag hoppas mitt svar har besvarat din fråga och önskar dig lycka till med dina studier och yrkesval!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare