Malin
    Hej!
    Kan man utbilda sig till enbart mattelärare på lärarlinjen eller måste man kombinera matte med ett eller två andra ämnen (t.ex också fysik/kemi eller sv/eng) för att få jobb på mellan-, högstadiet eller gymnasiet?

    Jag gillar matte men inte fysik och kemi och undrar om det är värt att enbart bli mattelärare men risk att man kanske inte får heltidsjobb om andra samtidigt är lärare i flera ämnen?

    Tack.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det är möjligt att bli lärare i ett ämne och det är inte omöjligt att få heltidstjänst med bara matte som undervisningsämne men chans att få heltid är större om man är behörig lärare i minst två ämnen. Med vänlig hälsning, Mikael syv