Olivia
    Hej! Jag undrar hur man går tillväga om man vill arbeta på en gymnasieskola och vara en lärare inom djurvård på t.ex. en naturbruksskola?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia!

    Så roligt att du är intresserad av Läraryrket! Lärare i djurvård på Naturbruksskola är Yrkeslärare>>

    Jag antar att du vill bli behörig lärare, för att annars så kan rektor anställa en lämplig person även om den saknar lärarlegitimation, läs om det på Skolverkets hemsida>>

    Om hur man blir behörig yrkeslärare, kan du läsa på hemskolornas gemensam hemsida www.studera.nu

    Sammanfattning:

    Yrkeslärarprogrammet - var finns det?

    Jag råder dig ta kontakt med Studievägledare på den högskola/universitet där du i första hand vill utbilda dig till Yrkeslärare för vidare (mer detaljerad) information. Mycket info kan man också hitta på högskolans egen hemsida.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV