Josefin
    Till sommaren tar jag min grundlärarexamen (årskurs F-3) men jag skulle vilja utöka min lärarlegitimation så jag kan undervisa inom SFI. Vad behöver jag läsa till för kurser för att kunna göra detta?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hen, som redan har Lärarexamen, kan läsa 30 högskolepoäng i ämnet SAS, svenska som andraspråk, och sedan ansöka om utökning av lärarlegitimationen och på så sätt få behörighet att undervisa  även i SFI, alltså bli en behörig SFI-lärare. Det är i alla fall den info vi fick när vi ställde frågan till lärarhögskolorna och till skolverket.

    • : Tack så jättemycket för svar!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!