J
    Hejsan, jag undrar om kvalitén på utbildningarna duger för grundlärarutbildningarna åk: 1-3 samt 4-6, förskollärare eller lärare för fritidshem? (i Malmö universitet.) Funderar på att jobba privat hemifrån, starta eget eller bli lärare på distans efteråt, eventuellt dagmamma.

    1 Svar

    Hej!

    Din fråga gällande hur kvalitén på Malmös universitets grundlärarutbildning är, är väldigt svår att besvara. Det beror på att det är väldigt individuellt hur studenter uppfattar sin utbildning och vad studenterna anser vara just "kvalité".
    Skolan når upp till kraven för att ha utbildningen annars skulle utbildningen inte starta.
    Det jag tycker att du kan göra är att besöka universitetet och göra ett studiebesök för att bilda dig en egen uppfattning hur du tycker att utbildningen verkar och om den skulle passa dig.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV