Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, det tror jag inte att man skulle kunna få. men du får gärna fråga CSN om det.

    Vad jag vet om utbetalningar av studiemedel:
    Du måste PÅBÖRJA dina studier, alltså komma till skolan och bli registrerad på kursen första "skoldagen", alltså den 7 jan, om din kurs börjar den 7 jan. Sedan måste du "lämna studieförsäkran" - alltså uppge på heder och samvete att du har för avsikt att bedriva de studierna som du har påbörjat och att du lovar att till CSN meddela alla väsentliga ändringar, som t.ex om du går ner i studietakt eller avbryter studierna.
    Självaste ANSÖKAN om studiemedel kan du göra redan nu men pengarna (första utbetalningen) får du Efter det att första dag på kursen har passerat och du varit på skolan den dagen och blivit "avbockad" av skoladministratören + efter det att din Studieförsäkran har mottagits av CSN, då får du UTBETALNINGSPLAN från CSN där det framgår datumen och summorna för framtida utbetalningar av studiemedel för din del.
    Läs mer på csn.se/fragor-och-svar/hur-lamnar-jag-min-studieforsakran
    Vänligen
    Julia