jacqueline
    Jag är en 19åring som inte gått ut gymnasiet. Nu har jag hittat en utbildning på högskolan som verkligen känns rätt men hur ska jag gå tillväga för att komma in? Har som sagt en hel del att läsa upp men kan jag göra allt detta på Komvux? Med andra ord, "skippa" gymnasiet - läsa komvux och sedan direkt in på högskolan. Och vad är oddsen för att en 19 åring kommer in på Komvux?

    Tusen tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan söka till Komvux hösten det år du fyller tjugo. Men vissa Komvux tar in även om du inte är tjugo men har särskilda skäl att antas. Du kan väl kontakta ditt lokala Komvux och rådgöra med dom hur du ska göra. Visst kan du läsa klart din gymnasietid på Komvux och sedan direkt söka högskola - inga problem! Lycka till!/Lena, Syv