Anders
    Jag undrar vilka högskoleutbildningar man behöver matte 2a till? Jag går el och undrar om det är onödigt att lägga till det eller inte, vad tjänar jag på att ha lagt till det? Vilken matte krävs för att bli högspänningselektriker? Tack

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Matte 2 ligger ofta som behörighet på en del beteendevetenskapliga och samhällsvetenskapliga utbildningar - men även på en del vårdutbildningar som sjukgymnast och sjuksköterska.

    Ser inte att det skulle krävas annan matte än den du läst för högspänningselektriker http://www.euu.se/kurser/elsakerhet_-_hogspanning-372

    /Lena, Syv